Gegroet, geïnteresseerde lezer!

Alle informatie over het project "Inloopmobiel Eetstoornissen" vindt u op deze weblog. Daarnaast vindt u er ook de agenda met exacte locaties waar de Inloopmobiel langskomt, meer uitleg over de vereniging AN-BN en links naar interessante websites.


dinsdag 24 juli 2012

Zaterdag 21 juli 2012 : Blankenberge


Het Koning Leopold III plein in Blankenberge, bij de toeristen waarschijnlijk beter gekend als het Stationsplein. Iedereen die met de trein naar Blankenberge komt om een dagje van de zon aan de Belgische kust te genieten komt hier langs. En daar stond de Inloopmobiel. Vandaag Nationale Feestdag! Honderden, misschien duizenden dagjesmensen hebben ons zien staan en hebben gedacht "Inloopmobiel - ANBN - Eetstoornis, wat is dat?", of "dat heb ik niet" of "... ik ga even langs om wat informatie of voor een gesprekje, want ik .....". Het was wéér schitterend weer, een stralende zon die hard op je vel kon branden en dus zéér veel passanten. Juist veel mensen zijn langs gekomen, maar weinigen zijn even blijven staan voor wat informatie of een gesprek, maar er waren er wel degelijk die langs kwamen, normaal voor een dagje aan zee.
Daags voordien had ik telefoon gekregen van een journaliste van De Morgen met de vraag of ze in Blankenberge mocht langs komen voor een reportage. Uiteraard mocht dat! We kunnen alle publiciteit gebruiken opdat men ons al maar beter leert kennen. Spijtig voor de reportage kwamen er niet zoveel mensen langs voor informatie of voor een gesprek, of .... misschien juist daarom? Ik heb dus ruim de tijd gehad om mijn verhaal en dat van onze vereniging te doen. Een fotograaf probeerde zoveel mogelijk toepasselijke foto's vast te leggen. Misschien dat het voor de reportage daags voordien beter was geweest, maar dat weet je dus nooit op voorhand. Na de middag werd de reportage afgesloten. Het verslag zou in de krant van maandag verschijnen. Benieuwd wat het geworden is.



Uiteindelijk zijn er toch nog enkele mensen langs geweest waarmee ik een deugddoend gesprek heb gehad, alhoewel het vaak moeilijk bleek om daadwerkelijk hulp te bieden. Daardoor bleef er soms een wrang gevoel achter. Maar zo gaat het nu soms eenmaal.
Tussendoor nog het bezoek gekregen van enkele vrienden en van mijn oudste dochter met haar dochtertje. Dat zorgt dan af en toe voor wat afleiding.
Rond 17u (ipv 14u) hebben we de Inloopmobiel dan afgesloten, elders een parking gezocht en dan het kustproject afgesloten met een lekkere wafel op de dijk in "Silversand"

Tekst en foto's Frans Lacroix

Geen opmerkingen: